متاسفانه این کالا دیگر در دسترس نمی باشد
تصویر مدیران پاسخگو

مدیران پاسخگو

مدیران پاسخگو

سوالاتی که مدیران شرکت ها باید پاسخ آنها را بدهند

مدیران شرکت های سهامی عام در هنگام برگزاری مجامع عادی سالیانه و حتی در مجامع دیگری که سهامداران در آن حضور می یابند، با سوالاتی روبه رو می شوند که سهامداران مطرح می کنند.  سوالاتی که سهامداران در مجمع عمومی می پرسند معمولا دارای ترکیبی مشترک است که در اغلب مجامع متداول می باشد‌  . مجامع عمومی شرکت ها اصولا برای سهامداران فرصتی ایجاد می کند تا سوالات خود را از هیات مدیره و مدیران شرکتی که سهام آن را خریداری کرده اند ، بپرسند. این سوالات گاه برخاسته از انتظارات محقق نشده و یا پیش بینی های سهامداران در مورد عملکرد شرکت، میزان سود، افزایش سرمایه ، زمان تقسیم سود و بسیاری ملاحظات دیگر است ‌. شرکت حسابرسی ( پرایس واترهاوس کووپرز ) که اگر نگوییم معروف ترین و مهم ترین شرکت ، حداقل یکی از چهار شرکت حسابرسی بین المللی معروف جهان است ، همه ساله در گزارشی سوالات احتمالی سهامداران شرکت های مختلف را پیش بینی و انتشار می دهد تا هیات مدیره شرکت ها به هنگام برگزاری مجامع خود با این سوالات آشنایی داشته و پاسخ احتمالی برای قانع کردن پرسنده را از قبل آماده کرده باشند.

کتاب حاضر مجموعه ای است از محورهای مهمی که مدیران امروزی باید با آن آشنا باشند . به عبارت بهتر، مجموعه ای است از سوالاتی که مدیران باید قادر به پاسخگویی به آنها باشند. این سوالات الزاما به صورت یکجا در هر مجمع یا نشستی مطرح نمی شود ، اما می توان پذیرفت که بخشی از این سوالات در مجامع از مدیران پرسیده می شود و حتی اگر فرصت بروز پیدا نکنند، در ذهن سهامداران و حتی مقامات نظارتی وجود دارد.

کتاب شامل دو بخش و فصل های زیر می باشد:

بخش اول : صد سوال متداول سهامداران در مجامع عمومی شرکت ها

  • امور مربوط به سهامداران
  • امور مربوط به هیات مدیره
  • مسائل مربوط به حقوق و مزایای مدیریتی
  • عملیات و راهبردهای کسب و کار
  • امور مربوط به گزارش های مالی
  • مسولیت های اجتماعی شرکت
  • فناوری اطلاعات

بخش دوم: سوالات عمومی

-امور مربوط به سهامداران

-امور مربوط به هیات مدیره

-حقوق و مزایای مدیران اجرایی

- عملیات و راهبرد کسب و کار

- امور گزارش دهی مالی

- مسولیت اجتماعی شرکت

آنچه در این مجموعه سوالات دیده نمیشود ، پاسخ مناسب برای هر سوال است . حال این سوال مطرح می شود که آیا در واقع نمی توان برای این سوالات پاسخی پیدا کرد که سهامدار با شنیدن آن اظهار رضایت و اطمینان کند؟

در جواب این پرسش باید توجه داشت که پاسخ این سوالات از شرکتی به شرکت دیگر تفاوت دارد، اما یک نکته قابل درک است و آن اینکه با مطالعه این سوالات ، فرد می تواند حدس بزند که در شرکتی که کار می کند ، چه پاسخی مناسب تر است ؛ پاسخی که نه تنها سهامدار را راضی کند ، بلکه مدیران شرکت را نیز سربلند نگاه می دارد.

نکته پایانی اینکه محتوای این سوالات ، منطق موجود در جواب های آن، و تطبیق موضوع بر رفتار و کردار شرکت ها، تعیین کننده موقعیت مناسب یا نا مناسب یک شرکت نخواهد بود.

این مجموعه معیاری است برای ارزیابی شرکت ها و تعیین نزدیکی و دوری آنها به وضع مطلوب . هرچه با این معیار ها نزدیکی و تطابق بیشتری وجود داشته باشد ، معنای آن سالم بودن رفتار و صحیح بودن نگرش مدیریت شرکت ها خواهد بود‌.

مولف کتاب مدیران پاسخگو؛سوالاتی که مدیران شرکت ها باید پاسخ آنها را بدهند،  شرکت حسابرسی پرایس واترهاوس کووپرز می باشد؛  عبدالناصر همتی و علی اکبر عبدالرشیدی مترجمان  کتاب  و انتشارات بورس آن را به چاپ رسانده است.

 

نام کتاب : مدیران پاسخگو؛ سوالاتی که مدیران شرکت ها باید پاسخ آنها را بدهند

مولف: شرکت حسابرسی پرایس واترهاوس کووپرز

مترجمان: عبدالناصر همتی، علی اکبر عبدالرشیدی

قطع : رقعی

تعداد صفحات: ۱۸۶ ص

نوع جلد: شمیز

نوبت چاپ: اول

شابک :

۳- ۰۹-۵۹۵۹-۶۰۰-۹۷۸