تصویر رویه هیات داوری بورس و اوراق بهادار ج 2

رویه هیات داوری بورس و اوراق بهادار ج 2

کتاب رویه هیات داوری بورس و اوراق بهادار (دفتر دوم) نوشتهٔ جعفر جمالی و محمد صادقی و نوید شیدائی آشتیانی است. انتشارات بورس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. درباره کتاب رویه هیات داوری بورس و اوراق بهادار (دفتر دوم) بررسی اجمالی ساختار نظام‌های حقوقی معاصر، گویای آن است که قوانین موضوعه و رویهٔ قضایی، ۲ رکن و منبع اصلی این نظام‌ها به شمار می‌روند. حقوق بازار سرمایه که یکی از حوزه‌های میان‌رشته‌ای و جدید حقوق در کشور تلقی می‌شود، در راستای تنظیم ضوابط و روابط در این بازار، بر مبنای همین ۲ بال حرکت و فعالیت می‌کند. به همین مناسبت، هیئت‌داوری موضوع قانون بازار اوراق بهادار به‌عنوان رکن ملی و انحصاری حل‌وفصل اختلافات حرفه‌ای فعالان بازار سرمایه، به‌طور مستمر توسعه‌دهندهٔ رویهٔ قضایی این حوزه حقوقی (در بخش اختلافات) است. به‌منظور معرفی ابعاد این مهم و در راستای اصل شفافیت و تکلیف حرفه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار، پس از انتشار دفتر نخست از مجموعهٔ آرای هیئت‌داوری تحت‌عنوان کتاب «رویه هیات داوری بورس و اوراق بهادار (دفتر دوم)؛ ۱۳۹۶ - ۱۳۹۸» و استقبال شایسته از آن و باتوجه‌به تقاضای مکرر مراجعان ، فعالان بازار و همچنین حقوق‌دانان و پژوهشگران حقوق مالی - اقتصادی مبنی بر دسترسی موضوعی به دادنامه‌های اخیر هیئت‌داوری بازار اوراق بهادار، دفتر دوم با بررسی و دسته‌بندی موضوعی جزئی‌تر و بر اساس بعضی موضوعات جدید ارجاعی به این مرجع رسیدگی و همچنین بازنگری‌ها در برخی دستور‌العمل‌های مرتبط و تصویب عناوین مقرراتی جدید مانند آیین رسیدگی به اختلافات در هیئت‌داوری بازار اوراق بهادار (مصوب ۱۴/۵/۹۸) به رشتهٔ تحریر در آمده است. انتشارات بورس رسماً از سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده است. چشم‌انداز این انتشارات، مرجعیت در انتشار کتاب‌های مالی در سطح ایران و منطقه است. این انتشارات افزون بر چاپ کتاب، اقدام به نشر بولتن‌ها، فصل‌نامه‌های سازمان بورس و نیز محصولات نرم‌افزاری همچون دی‌وی‌دیِ حاوی متن کتاب، کتاب صوتی و فلش‌کارت کرده است. مجموعهٔ «کندو» هم یکی از زیرمجموعه‌های انتشارات بورس است که با رویکرد آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح سواد و هوش مالی گروه کودک و نوجوان پدید آمده است. انتشارات بورس که بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ و منتشر کرده، با نظر به گسترش بازارهای مالی و باتوجه‌به نیاز روزافزون طیف گسترده‌ای از دانشجوها و پژوهشگرهای رشته‌های گوناگون (اقتصاد، مدیریت‌ها، مشاورهای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذارها و دوستداران موضوعات مربوط به بازار سرمایه و...) تصمیم گرفته با هدف گسترش فرهنگ سرمایه‌داری در دارایی‌های مالی اقدام به انتشار کتاب‌هایی مرتبط کند. خواندن کتاب رویه هیات داوری بورس و اوراق بهادار (دفتر دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ بورس پیشنهاد می‌کنیم.

رویه هیات داوری بورس و اوراق بهادار ( دفتر دوم : ۱۳۹۶-۱۳۹۸)

بررسی اجمالی ساختار نظام های حقوقی معاصر گویای آن است که قوانین موضوعه و رویه قضایی دو رکن و منبع اصلی این نظام ها به شمار می روند . حقوق بازار سرمایه که یکی از حوزه های میان رشته ای و جدید حقوق در کشور تلقی می گردد، در راستای تنظیم ضوابط و روابط در این بازار، بر مبنای همین دو بال حرکت و فعالیت می نماید . به همین مناسبت ، هیات داوری موضوع قانون بازار اوراق بهادار به عنوان رکن ملی و انحصاری حل و فصل اختلافات حرفه ای فعالان بازار سرمایه ، به طور مستمر توسعه دهنده رویه قضایی این حوزه حقوقی ( در بخش اختلافات) می باشد. به منظور معرفی ابعاد این مهم و در راستای اصل شفافیت و تکلیف حرفه ای سازمان بورس و اوراق بهادار، پس از انتشار دفتر نخست از مجموعه آرای هیات داوری تحت عنوان رویه هیات داوری بورس و اوراق بهادار ( تا پایان سال ۱۳۹۵) و استقبال شایسته از آن و با توجه به تقاضای مکرر مراجعان ، فعالان بازار و همچنین حقوقدانان و پژوهشگران حقوق مالی – اقتصادی مبنی بر دسترسی موضوعی به دادنامه های اخیر هیات داوری بازار اوراق بهادار ، دفتر دوم با بررسی و دسته بندی موضوعی جزئی تر و بر اساس بعضی موضوعات جدید ارجاعی به این مرجع رسیدگی و همچنین بازنگری ها در برخی دستور العمل های مرتبط و تصویب عناوین مقرراتی جدید مانند آیین رسیدگی به اختلافات در هیات داوری بازار اوراق بهادار ( مصوب ۱۴/۵/۹۸) به رشته تحریر در آمده و کتاب شامل فصل های زیر می باشد :

  • فصل یکم: در صلاحیت
  • فصل دوم : در ایفای تعهد و مطالبات مترتب بر آن
  • فصل سوم : در مطالبه وجه یا خسارت
  • فصل چهارم: در معاملات اعتباری
  • فصل پنجم: در معامله فضولی
  • فصل ششم: در توقیف، توثیق، استرداد و اصلاح سهام
  • فصل هفتم : در حق تقدم و افزایش سرمایه
  • فصل هشتم : در اعسار، دستور موقت و تامین
  • فصل نهم : در اعتراض به رای
  • فصل دهم: در مطالبه سود سهام و تاخیر تادیه

نویسندگان کتاب رویه هیات داوری بورس و اوراق بهادار ( دفتر دوم ۱۳۹۶-۱۳۹۸) ، جعفر جمالی، محمد صادقی و نوید شیدائی آشتیانی می باشند و کتاب توسط انتشارات بورس به چاپ رسیده است.

 

نام کتاب : رویه هیات داوری بورس و اوراق بهادار (دفتر دوم ۱۳۹۶-۱۳۹۸)

تحقیق و تدوین: جعفر جمالی، محمد صادقی، نوید شیدائی آشتیانی

نوبت چاپ: اول

قطع: وزیری

تعداد صفحات: ۷۵۷ص

نوع جلد: سخت

شابک : ۵-۴۹-۶۸۶۸-۶۲۲-۹۷۸

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند
خرید نسخه دیجیتال