تصویر روش های سرمایه گذاری در بازارهای مای

روش های سرمایه گذاری در بازارهای مای

روش های سرمایه گذاری در بازارهای مالی (بازارهای سهام، ارز، سکه و طلا)

وضعیت بازار سهام به عنوان نمایانگر وضعیت اقتصادی مملکت و شاخص قدرت و توانایی پیشرفت آن کشور معرفی می شود. یک بازار سهام رو به رشد نمایانگر یک اقتصاد پویا و رو به رشد است که استقبال سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در آن جامعه را نشان می دهد . بالعکس، افت و نزول در بازار سهام به فرار سرمایه گذاران از مشارکت در بخش تولید و صنعت مملکت و هجوم آنها به بازارهای موازی می انجامد که موجب صعود افسار گسیخته قیمت ها و افزایش تورم و در نتیجه ناهنجاری در پایداری اقتصادی جامعه می شود .

از طرفی گفته می شود متوسط بازدهی خرید و فروش عمده سکه طلا ، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در سال است . اگرچه افت و خیزهای قیمت طلای جهانی و نرخ برابری دلار تحت تاثیر اتفاقات سیاسی و اقتصادی داخلی و جهانی در نوسان قیمت ها بسیار موثر است و ساده اندیشی است اگر بازارهای ارز، سکه و طلا را بدون صاحب بدانیم . نهادها و گروه های مختلفی بر چگونگی نوسان قیمت ها در این بازارها نظارت کرده و در مواقعی بنا بر میل خود ، قیمت ها را کنترل و تعیین می کنند.

همه این موارد موجب می شود که نیاز به دانستن مفاهیم پایه نظیر بازار بورس، اوراق بهادار، تالار سرمایه ، محاسبات ارزش طلا و سکه عوامل موثر در نوسانات قیمت طلا و در نهایت بازار  برای ورود به بازارهای سرمایه گذاری نیاز باشد .

شاید مهمترین ویژگی این کتاب آن باشد که گردآورنده مطالب آن از مفاهیم پیچیده اقتصادی ورد زبان اقتصاددانان گریزان بوده است و مفاهیم به ساده ترین حالت ممکن بیان شده ، به نحوی که توسط عموم، بدون دانش تخصصی در رشته های اقتصادی قابل درک باشد . این مجموعه از مطالب متنوعی همچون سرگذشت مشهورترین سرمایه گذاران جهان ، اصول مقدماتی در علم سرمایه گذاری مانند مفاهیم ریسک و بازده و ابزار تحلیل،آشنایی با مفاهیم مرتبط با بازارهای مختلف مالی، روش های سرمایه گذاری علمی و تجربی، از منابع مختلف فارسی و انگلیسی گردآوری شده است.

کتاب شامل سه بخش و فصل های زیر می باشد:

بخش اول : آشنایی با بازار سرمایه ( بورس اوراق بهادار)

  • فصل اول: مفاهیم و تعاریف مقدماتی بازار سهام
  • فصل دوم: زندگی نامه سهام داران برتر جهان
  • فصل سوم: صورت های مالی و تحلیل آن
  • فصل چهارم: تحلیل بنیادین در مقابل تحلیل فنی
  • فصل پنجم: ریاضیات مالی سهام داری
  • فصل ششم: گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی
  • فصل هفتم: ریسک و بازده

بخش دوم: آشنایی با بازار ارز، طلا و سکه

  • فصل هشتم: بازار ارز، طلا و سکه

بخش سوم: تجربیات پدرم از فعالیت در بازارهای مالی

  • فصل نهم: تجربیات یک معامله گر در بازارهای سرمایه، ارز، طلا و سکه

بخش سوم کتاب حاصل تجربیات شخصی محمد علی نوروزی و سال ها حضور و فعالیت مستمر  در بازار سرمایه ، ارز ، طلا و سکه  است . و بازگویی این روایات با این هدف صورت گرفته تا سهام داران تازه وارد و فعالان کم تجربه و تازه کار بازار ارز راه رفته را مجددا به خطا نپیمایند.

کتاب روش های سرمایه گذاری در بازارهای مالی توسط دکتر مسعود نوروزی به رشته تحریر در آمده و انتشارات بورس آن را به چاپ رسانده است.

نام کتاب: روش های سرمایه گذاری در بازارهای مالی( بازارهای سهام، ارز، سکه و طلا )

مولف: مسعود نوروزی

نوبت چاپ: اول

قطع: وزیری

تعداد صفحات: ۴۵۷ص

نوع جلد: شمیز

شابک: ۹۷۸-۶۲۲-۶۸۶۸-۲۰-۴

 

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند
خرید نسخه دیجیتال