تصویر تحلیل بنیادی طلا؛ به همراه بررسی ابزارهای نوین مالی طلا در بورس کالای ایران

تحلیل بنیادی طلا؛ به همراه بررسی ابزارهای نوین مالی طلا در بورس کالای ایران

کتاب تحلیل بنیادی طلا نوشتهٔ بهنام بهزادفر است. انتشارات بورس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. درباره کتاب تحلیل بنیادی طلا کتاب تحلیل بنیادی طلا همراه با بررسی ابزارهای نوین مالی طلا در بورس کالای ایران، نوشته شده است. در فصل اول کتاب مطالبی در زمینهٔ چیستی طلا، تاریخچه و کاربردهای طلا بیان شده است. در فصل‌های بعدی کتابْ اطلاعات کاملی از میزان تولید، تقاضا و ذخایر طلا در کشورهای مختلف آمده است. در ادامه اصطلاحات مربوط به طلا به‌طور کامل بیان شده است. فصل‌های انتهایی کتاب به بررسی تأثیرات قیمت کالاها و ارزهای مختلف و همچنین عوامل سیاسی بر قیمت طلا می‌پردازد. در ادامه سکهٔ بهار آزادی به‌طور کامل بررسی شده و فصل نهایی کتاب به قرارداهای آتی و صندوق‌های قابل‌معامله کالایی طلا در بورس ایران اختصاص دارد. تصاویر کتاب به‌صورت رنگی چاپ شده است. انتشارات بورس رسماً از سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده است. چشم‌انداز این انتشارات، مرجعیت در انتشار کتاب‌های مالی در سطح ایران و منطقه است. این انتشارات افزون بر چاپ کتاب، اقدام به نشر بولتن‌ها، فصل‌نامه‌های سازمان بورس و نیز محصولات نرم‌افزاری همچون دی‌وی‌دیِ حاوی متن کتاب، کتاب صوتی و فلش‌کارت کرده است. مجموعهٔ «کندو» هم یکی از زیرمجموعه‌های انتشارات بورس است که با رویکرد آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح سواد و هوش مالی گروه کودک و نوجوان پدید آمده است. انتشارات بورس که بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ و منتشر کرده، با نظر به گسترش بازارهای مالی و باتوجه‌به نیاز روزافزون طیف گسترده‌ای از دانشجوها و پژوهشگرهای رشته‌های گوناگون (اقتصاد، مدیریت‌ها، مشاورهای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذارها و دوستداران موضوعات مربوط به بازار سرمایه و...) تصمیم گرفته با هدف گسترش فرهنگ سرمایه‌داری در دارایی‌های مالی اقدام به انتشار کتاب‌هایی مرتبط کند. خواندن کتاب تحلیل بنیادی طلا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ بورس پیشنهاد می‌کنیم.

تحلیل بنیادی طلا

به همراه بررسی ابزارهای نوین مالی طلا در بورس کالای ایران

معمولا بانک های مرکزی یا رولت های جهان ذخایر طلا را به عنوان ذخیره ارزش و برای مقاصدی مانند تضمین تعهدات نسبت به قرض دهندگان ، دارندگان اسناد خزانه ، طرف های تجاری و نیز برای پشتیبانی واحد پول ملی نگهداری می کنند.

  مجموع نیز هفت کشور جهان ذخایر طلایشان از هزار تن بیشتر است . در سال های اخیر بانک های مرکزی اقتصادهای نوظهور جهان از قبیل چین، برزیل ، هند و روسیه با خرید حجم عمده ای طلا به میزان ذخایر خود به طرز چشمگیری افزودند،  حتی یکی از دلایل افزایش قیمت طلا پس از وقوع بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸، همین افزایش ذخایر بود.

در  ایران یکی از ابزارهایی که به طور سنتی مورد توجه مردم قرار گرفته و در بورس کشور نیز مبادلات مناسبی دارد طلا به صورت کلی و سکه طلا به طور اخص است. این بازار را می توان قدیمی ترین بازار داخل کشور دانست که هنوز هم شور و هیجان در مبادلات آن وجود دارد و با ابزارهای مالی نوینی که بر روی این فلز گرانبها ایجاد شده، انتظار می رود این هیجان و بازار ثانویه قوی ، تا سالیان سال نیز ادامه داشته باشد. به طریق اولی تحلیل قیمت این فلز گرانبها نیز در تار و پود جامعه رخنه کرد؛ بیراهه است که اشتیاق به تحلیل طلا را صرفا به سرمایه گذاران این حوزه نسبت داد چرا که گستردگی و پوشش آن به اندازه کل جامعه است.

کتاب حاضر با ارائه یک قالب کلی برای تحلیل گران فاندامنتال موجب می شود تا بتوانند در هر برهه زمانی یک جمع بندی کامل از قیمت این فلز گرانبها داشته باشند و براساس داده های بنیادی اقدام به خرید و فروش این سرمایه ارزشمند نمایند .

کتاب شامل فصل های زیر می باشد:

  • فصل ۱: درباره طلا
  • فصل ۲: آمار تولید و مصرف طلا
  • فصل ۳: اصطلاحات کاربردی اونس طلا
  • فصل ۴ : تحلیل بنیادی طلا
  • فصل ۵: ارتباط بین قیمت طلا و تصمیمات کشورها
  • فصل ۶: بررسی سکه بهار آزادی
  • فصل ۷: بررسی قراردادهای آتی ، اختیار معامله، گواهی سپرده و صندوق های قابل معاوضه کالایی طلا در بورس کالای ایران

بهنام بهزاد فر در فصل آخر کتاب در خصوص بازارهای آتی ، اختیار معامله گواهی سپرده و صندوق های قابل معامله کالایی سکه طلا که هم اکنون در بورس کالای ایران تعریف شده و قابل معامله می باشد نیز توضیحاتی ارائه کرده  تا سرمایه گذاران بالقوه بتوانند از مزایای این بازار نیز بهره مند گردند.

کتاب توسط انتشارات بورس به چاپ دوم رسیده است.

 

نام کتاب : تحلیل بنیادی طلا؛ به همراه بررسی ابزارهای نوین مالی طلا در بورس کالای ایران

نام نویسنده: بهنام بهزاد فر

نوبت چاپ : دوم

قطع:رقعی

تعداد صفحات: ۲۲۶ص

نوع جلد : شمیز

شابک : ۹۷۸-۶۰۰-۷۸۷۲-۵۸-۱

قیمت :  تومان

 

 

 

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند
خرید نسخه دیجیتال