تصویر بیولوژی سرمایه گذار، طبیعت، تربیت، فیزیولوژی و شناخت

بیولوژی سرمایه گذار، طبیعت، تربیت، فیزیولوژی و شناخت

کد کالا: 101118001
۱,۵۰۰,۰۰۰ ریال

چرا ترجیحات اقتصادی و مالی افراد بسیار متنوع است؟ متغیرهای تربیتی ازجمله عوامل اجتماعی-اقتصادی تا حدودی این تفاوت‌ها را توضیح می‌دهد. اما دانشمندان کشف کرده‌اند که طبیعت(سرشت) انسان نیز نقش مهمی بر عهده‌دارد. این اولین کتابی است که بینش‌های علمی نقش بیولوژي انسان در تصمیم‌گیری مالی را گردآوری کرده است.

متخصصان ژنتیک اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که کدام نشانگرهای ژنتیکی با ترجیحات مالی و اقتصادی مرتبط هستند. متخصصان علوم اعصاب در حال پاسخ به این سؤال هستند که تصمیمات مالی در چه ناحیه‌‌ای از مغز گرفته می‌شود و چطور از فردی به فرد دیگر متفاوت است. متخصصان غدد سطح گردش هورمون‌های مختلف در بدن را با ریسک مالی مرتبط می‌دانند. پژوهشگران در حال توضیح چگونگی تأثیر شرایط فیزیولوژیکی و محیطی بر تصمیمات سرمایه‌گذاری هستند و این‌‌که سه نوع توانایی شناختی چگونه نقش اساسی در موفقیت‌های مالی دارند. به‌طورکلی باید گفت، تاکنون کارهای مهیج و مرتبطی در محیط علمی انجام گرفته است اما نتایج این پژوهش‌ها از دانشگاه به صنعت منتقل نشده است.

تحلیل‌گران مالی، مشاوران سرمایه‌گذاری، مشارکت‌کنندگان در بازار سرمایه، دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی رشته مالی رفتاری، اقتصاددانان رفتاری و سرمایه‌گذاران این کتاب را فوق‌العاده ارزشمند می‌‌دانند. این کتاب شما را قادر خواهد ساخت درک عمیقی از فرایندهای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران به دست آورید.

کتاب بیولوژی سرمایه گذار، طبیعت، تربیت، فیزیولوژی و شناخت  تألیف:جان آر. نوفسینگر و کوری ای.شانک با ترجمه: آقایان امیر شیری قهی و محمد مشاری توسط انتشارات بورس چاپ شده است.

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند
خرید نسخه دیجیتال