تصویر مدیریت ریسک بنگاه ،یکچارچه سازی با راهبرد و عملکرد

مدیریت ریسک بنگاه ،یکچارچه سازی با راهبرد و عملکرد

کتاب مدیریت ریسک بنگاه نوشتهٔ کمیته سازمان های حامی کمیسیون تردوی و ترجمهٔ حیدر فروغ نژاد و شاهین احمدی است. انتشارات بورس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. درباره کتاب مدیریت ریسک بنگاه کتاب مدیریت ریسک بنگاه درمورد یکپارچه‌سازی با راهبرد و عملکرد است. این کتاب مستند تهیه‌شده توسط کمیتۀ حامی سازمان‌های کمیسیون تردوی (کوزو) است که در سال ۲۰۱۷ و در جهت بروزرسانی مستند پیشین منتشره در سال ۲۰۰۴ منتشر شده است. هدف از این مستند، درنظرگرفتن پیچیدگی‌های روزافزون ریسک‌ها، ریسک‌های نوپدید، نظارت بهتر هیئت‌مدیره و مدیران اجرایی بر مدیریت ریسک بنگاه و نیز گزارشگری بهبودیافتۀ ریسک است. کتاب، نتیجهٔ همکاری کمیتۀ حامی سازمان‌های کمیسیون تردوی (کوزو) از طریق توسعۀ چارچوب‌ها و راهنماهای فراگیر برای کنترل‌های داخلی، مدیریت ریسک بنگاه و بازداری تقلب طراحی‌شده برای ارتقای عملکرد و نظارت سازمانی و کاهش میزان تقلب در سازمان‌ها و به‌دنبال رهبری فکری در این حوزه‌ها است. کوزو یک اقدام مبتکرانۀ ایجادشده توسط بخش خصوصی است که مشترکاً توسط انجمن حسابداری آمریکا، جامعۀ حسابداران رسمی آمریکا، مدیران مالی بین‌الملل، انجمن حسابداران مدیریت، انجمن حسابرسان داخلی، تأسیس و تأمین مالی شده است. انتشارات بورس رسماً از سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده است. چشم‌انداز این انتشارات، مرجعیت در انتشار کتاب‌های مالی در سطح ایران و منطقه است. این انتشارات افزون بر چاپ کتاب، اقدام به نشر بولتن‌ها، فصل‌نامه‌های سازمان بورس و نیز محصولات نرم‌افزاری همچون دی‌وی‌دیِ حاوی متن کتاب، کتاب صوتی و فلش‌کارت کرده است. مجموعهٔ «کندو» هم یکی از زیرمجموعه‌های انتشارات بورس است که با رویکرد آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح سواد و هوش مالی گروه کودک و نوجوان پدید آمده است. انتشارات بورس که بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ و منتشر کرده، با نظر به گسترش بازارهای مالی و باتوجه‌به نیاز روزافزون طیف گسترده‌ای از دانشجوها و پژوهشگرهای رشته‌های گوناگون (اقتصاد، مدیریت‌ها، مشاورهای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذارها و دوستداران موضوعات مربوط به بازار سرمایه و...) تصمیم گرفته با هدف گسترش فرهنگ سرمایه‌داری در دارایی‌های مالی اقدام به انتشار کتاب‌هایی مرتبط کند. خواندن کتاب مدیریت ریسک بنگاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ مدیریت ریسک بنگاه پیشنهاد می‌کنیم.

کد کالا: 101070001
۱,۲۰۰,۰۰۰ ریال

این کتاب، مستند تهیه شده توسط کمیتۀ حامی سازمان‌های کمیسیون تردوی (کوزو) با عنوان مدیریت ریسک بنگاه- یکپارچه‌سازی با راهبرد و عملکرد است که در سال 2017 و در جهت بروزرسانی مستند پیشین منتشره در سال 2004 با عنوان مدیریت ریسک بنگاه- چارچوب یکپارچه، منتشر شده است. هدف از این مستند، در نظر گرفتن پیچیدگی‌های روزافزون ریسک‌ها، ریسک‌های نوپدید، نظارت بهتر هیأت مدیره و مدیران اجرایی بر مدیریت ریسک بنگاه، و نیز گزارشگری بهبودیافتۀ ریسک است. کتاب، ماحصل همکاری کمیتۀ حامی سازمان‌های کمیسیون تردوی (کوزو) از طریق توسعۀ چارچوب‌ها و راهنماهای فراگیر برای کنترل‌های داخلی، مدیریت ریسک بنگاه، و بازداری تقلب طراحی‌شده برای ارتقای عملکرد و نظارت سازمانی و کاهش میزان تقلب در سازمان‌ها، و به دنبال رهبری فکری در این حوزه‌ها است. کوزو یک اقدام مبتکرانۀ ایجادشده توسط بخش خصوصی است که مشترکاً توسط انجمن حسابداری آمریکا، جامعۀ حسابداران رسمی آمریکا، مدیران مالی بین الملل، انجمن حسابداران مدیریت، انجمن حسابرسان داخلی، تأسیس و تأمین مالی شده است.
مستند کوزو در قالب سه کتاب با عناوین خلاصۀ اجرایی؛ چارچوب و کاربرد آن؛ و پیوست‌ها منتشر شده است که به دلیل پیوستگی این سه کتاب و نیز کوتاه بودن کتاب اول و سوم، کل مجموعه در قالب یک کتاب ترجمه شده است. در این ترجمه، کتاب‌های اول و دوم و سوم در قالب فصل اول، فصل دوم، و فصل سوم بخش‌بندی شدند و محتوای هر کتاب بدون دخل و تصرف ترجمه شد.

فصل اول، آنچه در قالب فصول دوم و سوم بیان می شود را به شکل خلاصه ارائه می‌کند و متناسب با نیازهای هیأت مدیره و مدیران اجرایی است تا درک بهتری نسبت به کلیات مباحثۀ مدیریت ریسک بنگاه پیدا کنند.

فصل دوم، در قالب دو بخش ارائه می‌شود. بخش اول، تصویری از مفاهیم و کاربردهای جاری و در حال تکامل تدریجی مدیریت ریسک بنگاه ارائه می‌کند، و بخش دوم که چارچوب نام دارد، در قالب پنج جزء فهم‌پذیر، سازماندهی شده است که دیدگاه‌های متفاوت و ساختارهای عملیاتی را با هم سازگار می‌کند، و راهبرد‌ها و تصمیم‌گیری را بهبود می‌دهد.

فصل سوم، به پیوست‌ها اختصاص دارد که در قالب چهار پیوست، تاریخچۀ پروژه، خلاصۀ نظرات عمومی، نقش‌ها و مسئولیت‌های مدیریت ریسک بنگاه، و بیان تصویری نمایه‌های ریسک به تکمیل مباحث می‌پردازد.

امید است با پذیرش نقش مدیریت ریسک بنگاه در پیشرفت و بهبود عملکرد نهادها، توسط هیأت‌مدیره‌ها و مدیران اجرایی نهادهای فعال در کشور، شاهد شکوفایی و ارتقای عملکرد روزافزون این نهادها و نیز توانمندشدن آنها در راه مقابله با ریسک‌های محلی، ملی، منطقه‌ای، و بین‌المللی باشیم. این نهادها در قالب ساختارهای انتفاعی و غیرانتفاعی، دولتی، سهامی عام پذیرفته شده در بورس، سهامی خاص، تعاونی‌ها، یا سایر ساختارهای حقوقی تعریف می‌شوند که مدیریت ریسک بنگاه در تمامی ساختارهای فوق کاربرد دارد و می‌تواند نقش مفیدی در راهبردگذاری و هدف‌گذاری این نهادها و یکپارچه‌سازی مدیریت ریسک بنگاه با عملکرد آنها ایفا کند.

 

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند
خرید نسخه دیجیتال