تصویر مالی بین المللی در بنگاه های اقتصادی

مالی بین المللی در بنگاه های اقتصادی

کتاب مالی بین المللی در بنگاه های اقتصادی اثر آلان. سی شاپیرو است که محمدرضا رستمی و محمد پورطالبی جاغرق آن را ترجمه کرده‌اند و انتشارات بورس کتاب را چاپ و منتشر کرده است. دربارهٔ کتاب مالی بین المللی در بنگاه های اقتصادی این کتاب به مخاطبان کمک می‌کند تا تصمیم‌های مالی شرکت‌های چندملیتی را تحلیل کنند. رویکرد این کتاب برخورد با مالی بین‌المللی به‌عنوان یک بخش طبیعی و منطقی از اصولی است که در دورهٔ مبانی مدیریت مالی تدریس می‌شود. کتاب مالی بین المللی در بنگاه های اقتصادی ۴ بخش و ۱۵ فصل دارد که بخش اول، پس از مقدمه، مباحثی مثل تعیین نرخ برابری ارزها، نظام‌های پولی، تجارت بین‌المللی و ریسک کشوری را مطرح کرده است. بخش دوم مطالبی همچون بازار سرمایهٔ بین‌المللی، یورومارکت و هزینهٔ سرمایه برای سرمایه‌گذاری خارجی برای تأمین مالی شرکت‌های چندملیتی را بررسی کرده است. بخش سوم تحلیل سرمایه‌گذاری خارجی از بعد استراتژی و بودجه‌بندی است و در نهایت بخش چهارم، مدیریت سرمایهٔ در گردش را بررسی کرده است. برای درک مباحث این کتاب نیاز به دانش مقدماتی در حوزهٔ مالی شرکتی، اقتصاد و محاسبات ریاضی است. مطالب کتاب بر تصمیم‌گیری در سطح بین‌المللی تمرکز دارند و تکنیک‌های تحلیلی آن به مدیران کمک می‌کند تصمیمات مبهم خود را با معیارهای مشخص تصمیم‌گیری هم‌راستا کنند. مثال‌های کتاب واقعی است و شیوهٔ استفاده از تحلیل‌های مالی و استدلال‌ در حل مسائل مالی بین‌المللی را نشان می‌دهد. این مثال‌ها حاصل تلاش‌های شرکتی و مشاوره‌ای آلان. سی شاپیرو در طول سالیان است و به‌کارگیری آن‌ها به خواننده کمک می‌کند ارزش بررسی مسائل تصمیم‌گیری به کمک مبانی نظری را دریابد. به‌طورکلی کتاب مالی بین المللی در بنگاه های اقتصادی تمام حوزه‌های مالی شرکتی اعم از مدیریت سرمایهٔ در گردش، بودجه‌بندی سرمایه‌ای، هزینهٔ سرمایه و ساختار مالی را بررسی کرده است. انتشارات بورس رسماً از سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده است. چشم‌انداز این انتشارات، مرجعیت در انتشار کتاب‌های مالی در سطح ایران و منطقه است. این انتشارات افزون بر چاپ کتاب، اقدام به نشر بولتن‌ها، فصل‌نامه‌های سازمان بورس و نیز محصولات نرم‌افزاری همچون دی‌وی‌دیِ حاوی متن کتاب، کتاب صوتی و فلش‌کارت کرده است. مجموعهٔ «کندو» هم یکی از زیرمجموعه‌های انتشارات بورس است که با رویکرد آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح سواد و هوش مالی گروه کودک و نوجوان پدید آمده است. انتشارات بورس که بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ و منتشر کرده، با نظر به گسترش بازارهای مالی و باتوجه‌به نیاز روزافزون طیف گسترده‌ای از دانشجوها و پژوهشگرهای رشته‌های گوناگون (اقتصاد، مدیریت‌ها، مشاورهای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذارها و دوستداران موضوعات مربوط به بازار سرمایه و...) تصمیم گرفته با هدف گسترش فرهنگ سرمایه‌داری در دارایی‌های مالی اقدام به انتشار کتاب‌هایی مرتبط کند. کتاب مالی بین المللی در بنگاه های اقتصادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم دانشجویان رشتهٔ مالی و علاقه‌مندان و پژوهشگران این حوزه را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم. بخشی از کتاب مالی بین المللی در بنگاه های اقتصادی «موضوع اصلی کتاب این است که امروزه شرکت‌ها در یک بازار جهانی فعالیت می‌کنند و نادیده‌گرفتن این واقعیت به زیان خودشان است. بین‌المللی شدن امور مالی و مسائل تجاری به‌واسطهٔ پیشرفت‌های عظیم در حمل‌ونقل, ارتباطات و فناوری پردازش اطلاعات رخ داده است. چنین توسعه و پیشرفتی, معرف این واقعیت تجاری جدید و قابل‌توجه می‌باشد که بازار جهانی، بازاری است برای محصولات مصرفی و صنعتی استاندرد در مقیاسی که در گذشته قابل تصور نبوده است. این واقعیت ابتدا به آنچه میان تمام بازارها مشترک است تأکید می‌کند یعنی گرایش به محصولات قابل اطمینان و جهانی به قيمت‌هایی به‌شدت نازل؛ همچنین یکپارچگی بین‌المللی بازارها؛ شناخت رقبای جهانی را در پی دارد که منجر می‌شود شرکت‌ها حتی در بازار محلی خود در امان نباشند. دگرگونی اقتصاد جهان پیامدهای چشمگیری برای کسب‌وکارها داشته است. برای مثال مدیریت امریکایی دریافته است که ایالات متحده دیگر نمی‌تواند به‌عنوان اقتصاد بزرگی که دادوستد اندکی با اقتصادهای دوم جهان دارد شناخته شود.»

این کتاب موجود نمی باشد.

کتاب «مالی بین المللی در بنگاه های اقتصادی» تألیف: آلان. سی شاپیرو  و ترجمه: محمدرضا رستمی و محمد پورطالبی، انتشارات بورس.
جهت تهیه کتاب الکترونیکی «مالی بین المللی در بنگاه های اقتصادی» به سایت طاقچه مراجعه فرمایید:
www.taaghche.com

و یا بر روی کلید خرید نسخه دیجیتال کلیک کنید.👇👇👇

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند
خرید نسخه دیجیتال