تصویر یادگیری ماشینی در کسب و کار

یادگیری ماشینی در کسب و کار

این‌که یک پروفسور دانشگاه در حوزه مدیریت باشی و سه کتاب پر فروش در حوزه مشتقات و مدیریت ریسک نوشته باشی در عین حال مشاور بسیاری از شرکت¬ها در سراسر دنیا باشی و مهم‌تر از همه معروف باشی به استاد به چالش کشاندن مفاهیم سخت در مالی و بیان ساده آن جهت درک‌پذیری بالا برای مخاطبان ناآشنا با حوزه ریاضیات، بعد بیای گام بعدی رو به سمت موضوعی جهان‌شمول با کاربرد در حوزه تخصصی خود برداری!!!!

بله، یادگیری ماشینی (ML)
حالا چی هست این ML؟ شاخه¬ای از هوش مصنوعیه (AI). AI با توسعه روش¬هایی که ماشین می¬تونه هوش بشر رو تقلید کنه و احتمالاً اونو بهبود ببخشه مرتبطه. ML شامل ایجاد هوش به همراه یادگیری از حجم بالایی داده س. شاید بشه گفت که هیجان-انگیزترین توسعه در AI است و اینکه تقریباً پتانسیل انتقال تمامی جنبه¬های یک کسب¬وکار رو داره. 

درسته، فرد موردنظر ما، همون جان هال معروفه، که باز نخواسته از شما یه دانشمنده علم داده بسازه اما به جاش خواسته درکی از ابزارهای مورداستفاده اونها بهتون ارائه بده تا ببینید بدون استفاده از مفاهیم سختی مثل جبر ماتریسی یا برداری، انتگرال و  دیفرانسیل، باز هم می‌تونید مشروح اغلب الگوریتم¬های بسیار رایج بین دانشمندان علم داده را درک کنید، نقاط قوت و ضعف-شان را برای موقعیت خاصی ارزیابی کنید و به صورت مولد با متخصصین علم داده کار کنید و مهم‌تر از همه، اهداف سازمان‌تون رو پیش ببرید حالا هر نقشی که دارید از دانشجو گرفته تا یه مدیر اجرایی. 

جالبه، نه!!!! پس اگه تمایل داشتید تو اقیانوس داده‌ها به دنبال مقصود خودتون بگردید توصیه میشه با ترجمه کتاب یادگیری ماشینی در کسب و کار ویرایش سوم جان هال شروع کنید.

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند